Siden Tuborg Classic 0,0 fandt vej til butikshylderne i april, er den alkoholfri variant af den populære Tuborg Classic allerede den næstmest solgte alkoholfri siden april.
Selvom det kun er fire måneder siden, at Tuborg sendte den alkoholfri variant af den populære Tuborg Classic på gaden, er den allerede blevet skænket rigtigt mange gange op i et ølglas henover sommeren.
Tuborg Classic 0,0 er nemlig sommerens næstmest solgte alkoholfri øl, og det vækker stolthed hos Carlsberg Danmark.
-Vi er utroligt glade for, at danskerne har taget så godt imod vores nye alkoholfri øl henover sommeren. Vi lancerede Tuborg Classic 0,0 i anledning af Tuborg Classics 30 års jubilæum, og selvom vi godt vidste, at Classic er en populær øl, havde vi ikke forventet denne succes, siger Nanna Leth, senior brand manager for Carlsberg Danmarks alkoholfri produkter.
En del af årsagen til at så mange danskere har lagt en Tuborg Classic 0,0 i indkøbskurven skal findes i smagen. Ifølge tal fra Bryggeriforeningen er salget af den mørkere Classic-øl steget med 21% på bare to år.
-Classic-kategorien er populær, og omtrent hver sjette solgte øl er en Tuborg Classic, så når vi introducerer en alkoholfri variant, er det noget, mange vil være nysgerrige på at smage, og når smagen minder om den velkendte Classic, er der flere forbrugere, der vælger den igen, siger Nanna Leth.
Tuborg Classic 0,0 er, ligesom traditionelle med alkohol, brygget på en mørkere malt end en almindelig pilsner og har derfor en lidt sødere og fyldigere smag.
Alkoholfri ambitioner
Alkoholfri øl er blevet voldsomt populært og de seneste 12 måneder er salget af alkoholfri øl således steget med 16%. Hos Carlsberg Danmark har man derfor også en ambition om at få endnu flere alkoholfri varianter på butikshylderne.
-Vi gør meget og kommer til at gøre endnu mere for at få vores alkoholfri varianter ud på butikshylderne og ned i indkøbskurven blandt de danske forbrugere. Den nye Tuborg Classic 0,0 har fået sin helt egen kampagne, og vi kommer generelt til at have endnu mere fokus på vores alkoholfri produkter i fremtiden, så alle forbrugere ved, at de kan skåle i en øl med eller uden alkohol, siger Nanna Leth.
Den mest sælgende alkoholfri øl er Carlsberg Nordic, som Carlsberg lancerede i 2014.