Viden om kundernes tilfredshed er værdifuld. Det er Stella og Jesper Olsen ikke længere i tvivl om. De blev nemlig ringet op af Thomas Byskov fra danbolig i Fredericia, som kunne fortælle, at de havde vundet en splinterny iPhone 13.  

Den smarte telefon vandt de i en lodtrækning blandt de kunder, som svarer på danboligs kundetilfredshedsundersøgelser. Og den nye iPhone var kun en ekstra gevinst. De deltog nemlig i lodtrækningen, fordi de havde solgt Sybergsvej 27.  

Værdifuld viden 

– Det er meget, meget vigtigt for os at få kundernes tilbagemeldinger på vores arbejde, for en høj kundetilfredshed er alfa og omega. Kædens undersøgelser viser, at en tilfreds kunde anbefaler os til flere end 10 potentielle kunder, og personlige anbefalinger er bedre markedsføring end noget andet, fortæller Thomas Byskov.  

Derfor har danbolig tilknyttet et eksternt analysebureau, som tager temperaturen på kundernes tilfredshed. De spørger sælgerne tre gange og køberne to gange undervejs i salgsprocessen, fra boligen kommer til salg, til den er solgt og overdraget til køberne.   

Undersøgelser giver pote 

Hos danbolig Fredericia giver den store fokus på kundetilfredshed resultater. 9,1 ud af ti kunder er så tilfredse, at de vil anbefale danbolig til andre, der skal sælge eller købe en bolig.  

– Vi arbejder hårdt for, at alle vores kunder får den bedst mulige service, og derfor er vi utrolig stolte over vores høje kundetilfredshed. Men vi hviler ikke på laurbærrene og arbejder i princippet på, at ti ud af ti kunder vil anbefale os til andre. Derfor lytter vi også meget til dem, der har forslag til forbedringer af processen, så vi har mulighed for rette op og blive endnu bedre, siger Thomas Byskov.