På generalforsamlingen den 15. december 2022 blev en ny bestyrelse valgt, der fremadrettet skal sikre, at Danske Digitale Medier A/S fortsætter udviklingen af avisen.nu, fredericiaavisen.dk, middelfartavisen.dk, koldingavisen.dk, odenseavisen.dk, , vejleavisen.dk, jyllandsavisen.dk, kanal3.dk og politika.dk.
Medierne spiller en større rolle end nogensinde før. I en tid, hvor mediebilledet er under kraftig forandring, er der behov for nyskabende medier, der er uafhængige og frie, og som er forankret i det grundliggende princip, at alle borgere skal have lige adgang til information. Sådan er det ikke i dag, hvor mange medier lukker artikler inde bag betalingsmure, samtidig med at de får penge fra skatteborgerne for at producere indhold.

– Det er med til at skabe et a- og et b-hold af borgere, når det er økonomien, der afgør, hvad man ved. Den digitale tidsalder kræver nytænkning, og den tror jeg er svær at få, hvis man som medie har vænnet sig til at regningerne bliver betalt via skatten. Derfor synes jeg, det er spændende at være med til at sætte nye rammer for, hvad medier i Danmark kan, siger et af de nye bestyrelsesmedlemmer, Susanne Eilersen.

Eilersen har valgt at takke ja til en bestyrelsespost i Danske Digitale Medier A/S, sammen med John Nyborg (A), Tommy Rachlitz Nielsen (C) og Tobias Jørgensen (V). Med deltagelse i bestyrelsen af repræsentanter fra det politiske liv, ønsker Danske Digitale Medier A/S at gå forrest i udviklingen af demokratiet.
– Jeg synes, at det er en virkelig spændende og udfordrende opgave at være med til at sætte retningen for et nyhedsmedie i en tid, hvor nyhedsstrømmen kommer fra alle mulige medier og af særdeles blandet kvalitet. Derfor er jeg glad for, at Danske Digitale Medier A/S vælger, at bestyrelsen får en tværpolitisk repræsentation, til at styrke den udvikling, der allerede er i gang, siger Tommy Rachlitz Nielsen (C).
Han slår fast, at det for ham er vigtigt for udviklingen i kommunerne, at der er solide medietilbud til borgerne, samt, at man fremfor at begræde de amerikanske koncernernes dominans på annoncemarkedet og bede om flere penge hos politikerne, skal tage kampen op selv.

John Nyborg (A) har længe fulgt interesseret med i medieudviklingen, og er især begejstret for at Danske Digitale Medier A/S har en bred udsigt mod resten af Danmark:
– Jeg kan godt lide, at vi ikke kun tænker os selv som borgere i en by, men også som en del af resten af Danmark. Ikke mindst i vores områder ligger der store byer tæt på hinanden, og det dækker Danske Digitale Medier A/S. For mig er det ægte nytænkning, når man binder en region som vores sammen, og så også får alle perspektiverne fra resten af landet med. Jeg synes også, at det er vigtigt, at vi udviser mere interesse for medieudviklingen i Danmark, og derfor har jeg takket ja til en bestyrelsespost.

Tobias Jørgensen (V) mener, der er behov for et frit og liberalt medieudbud, men ikke mindst et stærkt fokus på mediernes betydning i dagligdagen:
– Jeg var slet ikke i tvivl om, at jeg gerne ville ind i bestyrelsesarbejdet hos Danske Digitale Medier A/S. Vi har i den grad brug for at få nytænkt området, og jeg synes, man netop her har et eksempel på et medie, der lever på markedsvilkår, selvom de er oppe mod konkurrenter, der får penge af staten. Men det bedste er, at det er gratis for alle, og dermed betalt af annoncørerne. Derfor er der også god grund til at fremhæve, hvorfor der skal være nye måder at gøre tingene på. Fordi det giver forbrugerne frie valg.
Med etableringen af politikere i bestyrelsen tager Danske Digitale Medier A/S dermed et afgørende skridt i retning af at slå fast, at medier er kritisk infrastruktur, og derfor bør have et godt samspil med samfundet. Ny bestyrelsesformand for virksomheden bliver Kamilla Mannemar Rasmussen, der glæder sig til at tage fat på området:
– Det går stærkt i vores tid. Vi bliver hele tiden præsenteret for nyheder og historier. Langt flere end vi kan nå at tage stilling til. Derfor tror jeg på, at vi har behov for solide medievirksomheder. Personligt vil jeg gerne have, at man når ud til langt flere unge mennesker, der ofte kun bruger TikTok eller Instagram og så videre. Danske Digitale Medier A/S vil meget mere og på en helt ny måde. Jeg synes, at det er utrolig spændende, at vi blander en masse kompetencer og erfaring i bestyrelsen, så vi kan se udviklingen fra mange forskellige vinkler. Det tror jeg er alsidigt og nyskabende.
Danske Digitale Medier A/S nye bestyrelse
Kamilla Mannemar Rasmussen (Formand)
Maj-Britt Andreassen
Janus Bang
John Nyborg
Susanne Eilersen
Tobias Jørgensen
Tommy Rachlitz Nielsen