Torsdag morgen havde Fynske Bank inviteret kunder til et fremtidsseminar på Trinity Hotel & Konference Center med foredrag af Anne Skare og Janus Mortensen, der skulle inspirere erhvervslivet til fremtiden, og hvordan man bedst muligt sikrer, at en virksomhed er med på beatet og kan følge med i fremtidens hurtige udvikling.
Deltagerne blev inspireret til at lære at mestre, hvordan de sætter fremtiden i spil og bliver rigere, friere og dygtigere. Og hørte samtidig en konkret case, hvordan virksomheden Interiør A/S valgte at gribe sin fremtid an og påbegyndte en spændende omstilling fra fysisk butik til e-handel.










Efter morgenmad og kaffe kunne de 120 deltagere høre Anne Skare tale. Hun betegnes som en af verdens bedste fremtidsforskere, forfatter, foredragsholder. Hun har bl.a. været tv-vært på programmet ”NewScience”. Hendes passion ligger primært hos de, der “kan og vil”: Dem, der tør at arbejde hårdt og dem, der brænder for, hvad de gør. Verden bevæger sig så hurtigt, at det er en absolut nødvendighed at kunne mestre fremtiden. Dem, der ignorerer fremtiden, risikerer at blive blæst omkuld, og netop det med at blive inspireret er, noget som områdedirektør i Fynske Bank, Tommy Toft Madsen, nikker genkendende til.
– Der var flere elementer i at holde mødet i dag. Som erhvervsbank i lokalområdet kunne vi godt tænke os at skubbe lidt til erhvervsvirksomhederne ved at inspirere dem. På rådgivningssiden gør vi det godt, vi blevet nummer et indenfor troværdighed. Det er vi glade for, men vi skal også gøre mere, derfor har vi lavet dette arrangement, hvor vi forsøger at inspirere erhvervslivet til fremtiden, men også den digitaliseringsdagsorden, der ligger i samfundet lige nu, siger områdedirektør for Fynske Bank, Tommy Toft Madsen.
Særligt fokus på den digitale front og hvordan man lykkes med den og fremtidens mange udfordringer blev debatteret og der var en stor spørgelyst.
– Anne Skare kigger i sit foredrag ind i fremtiden og fortæller, hvad man selv kan gøre på den digitale front. Personligt fik jeg meget ud af foredragene, blandt andet det med, at man skal huske at fokusere på de ting, der kan lade sig gøre, og hvis man tror på, at noget ikke kan lade sig gøre, så kan det heller ikke lade sig gøre, der skal man i stedet være lidt mere nysgerrig på, hvad der kan lade sig gøre, og så gå i detaljerne med det. Så kan man derfra komme med foreslag til, hvordan man kan gøre det anderledes. I forhold til digitalisering og den rejse jeg har været på, er både nogle skridt, men også det med, at man gør tingene. Man fejler måske, men det skal man ikke lade sig slå ud af, man skal forsøge igen. Den pointe tog jeg med, siger Tommy Toft Madsen og slutter:
– Efter coronatiden har alle arrangementer været afholdt på den digitale front, men når vi har sådan en oplevelse, som i dag, så er det klart, at man overvejer om, det er noget, man skal gøre igen, fordi det var godt, men nu ser vi først på de tilbagemeldinger, vi får. Der var en god stemning, en god spørgelyst og interesse. Det gælder både mødet, men også spørgsmål til de to foredragsholder. Jeg er helt sikker på, at hovedparten har fået noget med hjem i dag, så jeg tror på, at det er et godt tilbud til vores kunder, men også det første, jeg sagde med, at det kan være med til at sætte skub i en række ting og inspirere virksomhederne.